Regały sklepowe – rodzaje oraz ich znaczenie przy sprzedaży produktów

Regały sklepowe są podstawowym elementem wyposażenia każdego punktu sprzedaży. Najważniejszą ich funkcją jest przechowywanie towarów, ale równie ważna jest też ich estetyka. Dlatego warto chwilę się zastanowić, przy ich wyborze. Dobrze zaprojektowane mogą znacznie podnieść wartość wizualną lokalu, oraz samego towaru. A nie każdy o tym pamięta. Przejrzystość i łatwość dostępu jest nieodzownym elementem dobrze zaprojektowanego regału sklepowego.

Czym jest regał sklepowy?

Sam regał to konstrukcja składająca się ze słupów nośnych, ze wsporników półek oraz z półek. Występuje w formie wiszącej przymocowanej do ściany, bądź też stojącej. Może być wyposażony w haczyki pomocne przy eksponowaniu różnych towarów. Półki w regale sklepowym posiadają dodatkowo dołączoną listwę cenową. Ponadto taka półka może być doposażona również w płotek oporowy, dzięki któremu towar nie będzie się zsuwał. Cała konstrukcja musi być dostosowana do ciężaru eksponowanego towaru. Rozmiar dopasowywany jest indywidualnie, tak samo, jak materiał, z którego ma być wykonany. Do regałów sklepowych można zaliczyć również ścianki, wyspy ekspozycyjne z koszami lub hakami, a nawet kosze ekspozycyjne.

Standardowe regał sklepowe dzielimy na dwa typy:

  • regały gondole dwustronne (półki zamocowane są po obu stronach ściany regału)
  • regały przyścienne jednostronne (półki znajdują się po jednej stronie, a sam regał można dosunąć do ściany).

Przede wszystkim należy ustalić, co będzie się na regale znajdowało – istnieje bowiem wiele rodzajów regałów sklepowych. I tak wyróżniamy m. in. :

  • regały metalowe
  • regały piekarnicze
  • regały warzywne
  • regały cukiernicze
  • regały alkoholowe
  • regały prasowe
  • regały papierosowe.


Należy poważnie podejść do tematu wyboru regałów sklepowych. To od nich, w dużej mierze, zależeć będzie wielkość sprzedaży wystawianych na nich towarów. Wszystko musi być łatwo dostępne, przejrzyste, dopasowane do specyfiki asortymentu oraz do wielkości lokalu i jego układu. Klient musi mieć możliwość swobodnego schylenia się, lub obrotu, bez obaw przed zderzeniem się z innym klientem, czy następnym regałem. Tworzywo, z którego regał jest zrobiony, ma również znaczenie przy doborze towaru. Nawet kolorystyka, odpowiednio dobrana stylistycznie do reszty otoczenia, może korzystnie wpłynąć na decyzje podejmowane przez potencjalnych klientów. Pamiętajmy także o trwałości danego materiału.

Tak więc regały sklepowe to swoista inwestycja, która przyniesie nam wymierne korzyści w późniejszym czasie. Wybierzmy więc mądrze, by nie żałować podjętej decyzji.

Food obraz autorstwa senivpetro - www.freepik.com